کرج شو مرجع تبلیغات در کرج
کرج شو مرجع تبلیغات در کرج

تبلیغات محیطی راحلی موثر برای سرمایه گذاری بر افکار مردم

“تبلیغات محیطی چیست؟؟ سرمایه گذاری بر روی افکار مردم را تبلیغات محیطی می گوییم. “به طور کلی تبلیغات محیطی به تبلیغ هایی گفته می شود” که خارج از خانه آنها را مشاهده می کنیم.
ترویج یک برند یکی از اصلی ترین رویکردهای یک کسب کار است. تبلیغات محیطی هدفمند یکی از موثر ترین روش هایی است که به واسطه آن برند سازی صورت می گیرد.
جالب است بدانید در این روش در اکثر مواقع تمرکز بر روی نام برند، سپس به مسائل دیگر توجه می شود. در واقع می توان گفت مهم نیست که شما بنر تبلیغاتی می خوانید یا نه! هدف از آگهی شهری تنها تاثیر بر روی ناخودآگاه شماست!


بگذارید با یک مثال ساده شروع کنیم: واضح ترین نوع تبلیغات شهری قطعا بیلبوردهای تبلیغاتی هستند که این نوع تبلیغات علاوه بر بیلبورد: استرابورد، TV های شهری، مبلمان شهری و CLB ها را نیز در بر می گیرد. حال تصور کنید که در اتوبان مشغول رانندگی هستید که چشمتان به یک بیلبورد آگهی می خورد؛ با چه چیزی روبرو می شوید: استفاده از رنگ های جیغ و کلمات مختصر که مربوط به نام برند است.
در حقیقت هدف فرد از تبلیغ تنها ثبت طرح برند در پس زمینه ذهن شماست. البته نمونه های دیگری از تبلیغات محیطی هستند که هدف آنها جلب نظر کاربر بر روی قیمت و کیفیت است، اما سوال اینجاست که هدف از این کار
چیست؟
در حقیقت صاحبان مشاغل از طریق انواع آگهی شهری برند خود را به نمایش می گذارند و به صورت ناخودآگاه در عموم مردم اطمینان سازی می کنند.
اما تبلیغات محیطی تنها به این روش ختم نمی شود؛ “امروزه شیوه های نوین تبلیغات محیطی تنها به بیلبورد و سازه های تبلیغاتی ختم نمی شود بلکه بخش عظیمی از فضای اینترنت را نیز در بر می گیرد” در ادامه با نقد و بررسی تخصصی کرج شو با انواع روش های تبلیغات محیطی با ما همراه باشید…

 

سر تیتر عناوین مهم

 

  • بیلبورد و سازه های تبلیغاتی
  • تبلیغات بر روی اتوبوس های شهری
  • چاپ تراکت  
  • بهترین تعرفه های پیشنهادی و قیمت هریک

 

 

بیلبورد و سازه های تبلیغاتی قدیمی ترین روش برای جذب مشتری 

فضای گسترده ای از تبلیغات محیطی در ایران وجود دارد. اما اگر بخواهیم قدیمی ترین آنها مورد بررسی قرار دهیم.
قطعا باید به بیلبورد و سازه های تبلیغاتی اشاره کنیم.  تا چندی پیش تبلیغات محیطی یکی از تاثیرگذارترین روش هایی بود که به واسطه آن کسب و کارها را در معرض دید قرار می داند.


این روش هنوز هم یکی از موثرترین راهکارهایی است که به کمک آن طیف گسترده ای از عموم را مورد هدف قرار می دهند. مباحثی که در بحث بیلبوردها بسیار حائز اهمیت است قیمت بالای آنهاست.   از همین رو است که امروزه روش های جدیدتر دیگری به روی کار آمده اند که بسیاری از آنها در محیط وب فعالیت می کنند.


تا چندی پیش تعریف تبلیغات محیطی به هر آنچه بیرون از محیط خانه فرد را مورد هدف قرار می داد محدود می شد که این   هدف می توانست یک لوگو اختصاصی، یک عبارت کلیدی یا یک شعار تبلیغاتی باشد. اما تبلیغات امروزه شکل تازه ای به خود گرفته است، تا چندی پیش تنها روش تبلیغاتی استفاده از بیلبوردها و استرابوردها بود اما امروزه شما می توانید به آسانی خود را در شبکه های مجازی و محیط وب تبلیغ کنید؛ تبلیغاتی راحت، پربازده و بسیار کم هزینه.


مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی این است که شما را قادر می سازد تا بتوانید از محیط و منطقه خود خارج شوید و خود را در سراسر ایران تبلیغ کنید. تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین رویکردهای تبلیغ یک برند است، که امروزه در گرافیک محیط شهری مطرح می باشد. 

 

 

چرا باید تبلیغات و آگهی های خود را بر روی اتوبوس های شهری جدی بگیریم

اتوبوس ها در تمامی ساعات شبانه روز فعالیت خود را درون یک محدوده (محله، شهر، کشور) دارند و همیشه در دید عموم می باشند. حال ما اگر یک برند را بر روی بدنه این اتوبوس ها بنر و تبلیغ کنیم چند نفر بازدید کننده خواهیم داشت؟ این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که اگر مخاطب به صورت مستقیم از شما خرید نکند.
زمانی که در یک فروشگاه در حال جستجو به دنبال محصول مورد نظرش می باشد و با محصول تبلیغاتی شما روبرو شود یاد تبلیغ شما می افتد و به سراغ محصول شما می رود و خریدش را انجام می دهد. پس نتیجه می گیریم تبلیغ برند بر روی اتوبوس ها با این که هزینه نسبتا بالایی دارد اما سریعا شما را معروف می کند و با کمی صبر جز بزرگ ترین فروشنده های ایران خواهید شد. 

آیا نیازی به تراکت برای تبلیغات هست؟ 

تراکت مقوله ای کم هزینه است اما بازدهی آنچنانی ندارد و بیشتر بر روی ناخودآگاه مخاطب تاثیر می گذارد. تراکت ها می توانند از یک کارت کوچک شروع و تا یک بنر ادامه داشته باشند. پس بزرگی یا کوچکی یک تراکت موضوع مهمی نیست بلکه بازدهی مهم است که به استفاده از لغات جذاب، رنگ های اصلی نظیر سبز، آبی و قرمز و تکثر تعداد بالایی آن در یک منطقه برمی گردد.


“در اصطلاح محتوا نویسی می گوییم کلمات کلیدی (کلمات مهم و جامع درباره شغل شما)، یک شعار تبلیغاتی یا یک سوال که تلنگری به مخاطب بزند بسیار بازدهی دارد و سعی کنید از این سه مورد در تراکت های خود بهره ببرید” در کل تراکت های مخصوص شرکت ها و فروشگاه های تازه کار بسیار مناسب می باشند و باعث شناخته شدن آنها می شود و برای برند های معروف و شرکت های جا افتاده بنر، شایسته می باشد به جای تراکت از کارت ویزیت که بر روی آنها نشانی، آدرس و روزمه کاری شما یا شرکت بر روی آن بخورد. 

هزینه و تعرفه های آگهی ها

راجع به تبلیغات محیطی و انواع آن در محتوای بالا مطالعه کردید و امیدواریم به خواسته خود رسیده باشید. حال می خواهیم شما را با تمامی قیمت های تبلیغات مختلف آشنا کنیم. هزینه تبلیغ بر روی بنر بسته به متراژ و جنسیت بنر دارد که به ترتیب از ضعف ترین بنر تا قوی ترین عبارت اند از: “چینی 10.000 هزار تومان، کره ای 15.000 هزار تومان. چاپ متی فلکس چینی 20.000 هزار تومان و کره ای 30.000 هزار تومان است که بالا ترین کیفیت را دارد”

 

با کیفیت ترین تراکت در تهران با قیمت 65.000 هزار تومان 1000 عدد به شما می دهد و کارت ویزیت نیز با بهترین کاغذ بکار رفته تعداد 1000 تایی 65.000 هزار تومان محاسبه می شود. برای تبلیغ و زدن بنر بر روی بدنه اتوبوس نیز نرخ هایی در بازار وجود دارد که به صورت اجاره ای می باشد. هزینه اجاره کل بدنه اتوبوس 3.500.000 هزار تومان می باشد و لازم به ذکر است که زیر 20 تا قرار داد این قیمت تعیین شده است و هرچه تعداد قرار داد ها بیشتر باشد مانند 100 قرارداد و بیش از 100 قرار دارد قیمت ها از 2.700.000 هزار تومان الی 2.200.000 هزار تومان می باشد که کاملا منطقی و به صرفه می باشد (مدت هر قرارداد وابسته به توافق طرفین می باشد). توجه داشته باشید که تمامی تعرفه های ذکر شده با توجه به شرایط حاکم بر جو بازار و قیمت دلار بالا و پایین می شوند. 

تبلیغات مهم ترین عامل پیشرفت، گسترش فروش و برند شدن شما می باشند پس حتما از آنها در شغل خود بهره ببرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط